Staff
Pick

Saluzzo — Silvio Pellico House Museum

National Days of the Homes of Distinguished Italian People: Pellico House

A day to enhance the memory of the past through a visit to Casa Pellico

from Sunday

07 April 2024

at 14:00

to Sunday

07 April 2024

at 19:00

On Saturday, April 6 and Sunday, April 7, theNational Association of Memory Houses invites everyone to join together to enhance the memory of the past.

On the occasion of the National Days of the Homes of Illustrious Italian Personalities, a weekend when house museums throughout Italy will open their doors to allow the public to discover the homes of Greats who were born or lived in our country.

In Saluzzo it will be possible to visit Casa Cavassa Civic Museum and Silvio Pellico House Museum.

Organized by

MuSa – Musei di Saluzzo

Begins

07 April 2024

at 14:00

Ends

07 April 2024

at 19:00

How to participate

Pellico House
Sunday, April 7 from 2:00 p.m. → 7:00 p.m.
2.00 € Reduced entrance fee for all visitors
Guided tours on Sundays from 2:00 p.m. → 6:00 p.m. on an hourly basis

For information send email or call (also WhatsApp)

Indirizzo: Piazzetta dei Mondagli, Saluzzo, CN, Italia

Silvio Pellico House Museum

Piazzetta dei Mondagli, Saluzzo, CN, Italia
Directions ↝

MuSa – Musei di Saluzzo

Con l’acronimo MuSa (Musei Saluzzo) si indica la rete dei beni culturali di proprietà comunale che dal 2015 sono caratterizzati da una gestione unitaria affidata ad unico soggetto con il coordinamento degli uffici comunali: la Castiglia (con il Museo della Civiltà Cavalleresca, il Museo della Memoria Carceraria e l’Esposizione permanente di arte contemporanea IGAV), Casa Cavassa, la Pinacoteca Matteo Olivero con la Torre Civica e la Casa natale di Silvio Pellico. Mu.Sa è dunque un grande contenitore di luoghi, eventi, cultura, narrazioni e, soprattutto persone: l’obiettivo è infatti porre al centro di ogni attività ed iniziativa il visitatore con i suoi bisogni e le sue esigenze per offrire un’esperienza che possa lasciare un segno indelebile nella sua memoria cognitiva ed emotiva. Ogni anno viene proposto un variegato calendario di iniziative nella convinzione che ai musei ci si possa tornare più volte per visitarli e vederli sempre sotto nuovi aspetti.